GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Friday, May 9, 2014

SMIDEX 2014 sasar jualan RM350 juta


ARKIB : 08/05/2014

KUALA LUMPUR 7 Mei - SME Corp. Malaysia (SME Corp.) menyasarkan jualan sempena penganjuran Pameran Tahunan Perusahaan Kecil dan Sederhana 2014 (SMIDEX 2014), mencecah RM350 juta berbanding RM322 juta tahun lalu.

Pengerusi SME Corp., Datuk Dr. Mohamed Al Amin Abdul Majid berkata, sasaran tersebut bersandarkan kepada peningkatan bilangan peserta dan gerai pameran untuk tahun ini serta selain kehadiran pelbagai syarikat perniagaan antarabangsa.

Beliau berkata, jualan yang dicatatkan itu mampu dijana menerusi rundingan perniagaan sesama peserta yang terdiri daripada perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dan syarikat multinasional. Peserta antarabangsa yang hadir termasuk dari India, Itali, United Kingdom, Singapura dan Turki.

"Saya akan memberi tekanan kepada pasukan SME Corp. untuk mencapai sasaran minimum RM350 juta. Mereka perlu lakukan yang terbaik terutamanya bagi menggalakkan sesi pertemuan perniagaan dalam kalangan peserta," katanya kepada pemberita semasa sesi bersama media bagi mempromosikan SMIDEX 2014 dan SME Week 2014 di sini hari ini.

Yang turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif SME Corp., Datuk Hafsah Hashim.

SMIDEX 2014 edisi ke-17 itu akan berlangsung di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) dari 4 hingga 6 Jun ini. Pameran itu akan dirasmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sementara itu, Hafsah berkata, pihaknya baru selesai menjalankan kajian ke atas PKS berhubung kesan pelaksanaan gaji minimum, kos utiliti serta prospek Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment