GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Friday, May 9, 2014

Tindakan bantah GST lebih bersifat politik pembangkang - Ismail



Ismail Abd. Muttalib (kiri) menyampaikan cenderamata kepada seorang ketua
kampung dalam majlis penutup Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Peringkat Daerah
Maran dan Jom ke Putrajaya di Dataran Teksi Maran, baru-baru ini. -
utusan/salehudin ma rasad
MARAN 8 Mei - Tindakan pembangkang yang membantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dengan mengheret rakyat berdemonstrasi dibidas kerana lebih bersifat politik berbanding untuk kepentingan negara.

Ahli Parlimen Maran, Datuk Ismail Abd. Muttalib berkata, bantahan yang dibuat oleh pakatan pembangkang itu hanya bertujuan mahu menjejaskan kestabilan dan menjatuhkan kredibiliti kerajaan.

"Rakyat dapat melihat kerenah dan niat sebenar pembangkang untuk meruntuhkan tamadun yang dibina kerajaan sejak selepas merdeka berbanding kononnya untuk membela rakyat," katanya ketika berucap dalam majlis Penutup Fiesta Mesra Belia 1Malaysia peringkat daerah dan Jom ke Putrajaya di Dataran Teksi Maran di sini baru-baru ini.

Yang turut hadir Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chenor, Mohamed Ariffin Awang Ismail; ADUN Luit, Nurhidayah Mohd. Shahaimi; Pegawai Daerah Maran, Datuk Fadzillah Salleh dan Presiden Majlis Belia Negeri Pahang, Khairul Amin Osman.

Menurut Ismail, ketegasan kerajaan untuk melaksanakan GST pada April 2015 sangat baik demi kepentingan rakyat dan negara.

Katanya, kerajaan akan meneruskan program penerangan secara menyeluruh kepada rakyat tentang rasional GST di negara ini dalam tempoh terdekat.

Tambahnya, penerangan yang kurang jelas mengenai perkara itu bukan sahaja membelenggu rakyat di luar bandar tetapi juga yang membabitkan golongan berpendidikan.

"Pihak pembangkang telah menjadikan isu GST sebagai modal politik untuk membelasah kerajaan walaupun pada hakikatnya sistem ini memberi kebaikan kepada negara.

"Mereka menjadikan GST untuk menimbulkan persepsi buruk terhadap kerajaan melalui tindakan dan mengeluarkan kenyataan mengelirukan rakyat," ujarnya.

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment