GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Friday, May 9, 2014

Jasa Kedah beri penerangan mengenai GST


ARKIB : 07/05/2014
SEBAHAGIAN daripada pemimpin Badan Bukan Kerajaan (NGO) daerah
Kulim/Bandar yang hadir memotong kek dalam Majlis Sepetang Pemimpin
Bersama Pesara di Kulim Inn Jalan Bukit Awi, Kulim, Kedah, baru-baru ini.
KULIM 6 Mei - Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) negeri mengambil inisiatif untuk memberi pelbagai maklumat semasa termasuk isu pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) kepada pesara-pesara kerajaan.

Pengarahnya, Shahrul Anuar Roze berkata, jika isu GST itu tidak dijelaskan kepada rakyat dengan segera, banyak masalah akan timbul kerana diputar belit oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Sehingga kini, orang ramai termasuk di negeri Kedah belum mendapat maklumat jelas mengenai GST.

“Kita akan turun padang ke setiap Parlimen di negeri ini bagi menyampaikan maklumat mengenai GST dan program ini akan berakhir sebelum bulan Ramadan nanti", katanya kepada pemberita selepas Majlis Pemimpin Bersama Pesara 2014 di Kulim Inn Jalan Bukit Awi di sini baru-baru ini.

Shahrul Anuar berkata, agenda transformasi kerajaan Pusat perlu disampaikan de­ngan jelas dan tepat kepada sesiapa sahaja kerana setakat ini sebanyak 160 negara telah menyertai GST itu.

Dalam pada itu,seorang peserta program tersebut, Abdul Manaf Abdul Majid, 56, berkata, langkah diambil oleh Jasa bagi memberi maklumat tentang GST kepada pesara jabatan kerajaan adalah baik sekali.

“Inilah sikap yang harus ditunjukkan oleh Jasa kerana tanpa penerangan yang tepat kepada rakyat, pelbagai an­daian yang tidak baik akan terus di­sebar oleh mereka yang tidak bertanggungjawab," katanya.

Pegawai Jasa Daerah Kulim/Bandar Baharu, Rohana Din pula berkata, sambutan peserta bagi menjayakan program itu amat memberangsangkan dan pesara-pesara kerajaan yang tidak mengetahui secara mendalam tentang GST berpeluang membuat pelbagai pertanyaan.

“Program santai begini berjaya mengeratkan hubungan baik antara pesara kerajaan dengan kakitangan Jasa negeri Kedah," katanya.

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment