GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Friday, May 9, 2014

GST: Pemimpin perlu beri penjelasan


ARKIB : 08/05/2014

ALOR SETAR 7 Mei - Pemuda Gerakan mencadangkan agar pemimpin masyarakat seperti penghulu, ketua kampung dan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKP) mengambil inisiatif memberi penerangan kepada orang ramai mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Ketua Pemudanya, Tan Keng Liang berkata, pemimpin masyarakat tersebut boleh berjumpa secara terus dengan masyarakat di peringkat akar umbi dan memberi penjelasan menyeluruh mengenai sistem GST yang akan dijalankan di negara ini.

"Masih ramai yang tidak faham mengenai GST ini walaupun kerajaan sudah memberi penerangan di dalam surat khabar, media sosial dan juga televisyen.

"Cara yang lebih berkesan adalah memberi penerangan kepada orang kampung melalui penghulu, ketua kampung dan JKKP kerana mereka ini lebih dekat dengan masyarakat.

"Kerajaan perlu mengadakan seminar mengenai GST kepada mereka ini agar mereka boleh menghebahkan kepada orang kampung yang masih belum memahami apa itu GST dan bagaimana ia akan dilaksanakan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita di pejabat Gerakan negeri di Jalan Pintu Sepuluh di sini hari ini.

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment