GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Thursday, November 14, 2013

SANTAI PROMO GST




Mymassa mengucapkan tahniah kepada pihak Kementerian Kewangan Malaysia di atas inisiatif menerangkan apa itu GST kepada rakyat Malaysia. Memang tidak dinafikan kartun penerangan sebegini sedikit sebanyak boleh memadamkan kerisauan dan keraguan rakyat terhadap GST.

Namun lebih baik lagi pihak yang berkenaan menyebarluaskan lagi pemahaman mengenai GST kepada rakyat melalui pertemuan dan penerangan secara lebih kerap agar kebaikan GST dapat mendominasi minda dan jiwa rakyat yang dahagakan informasi yang sahih dan tepat dari sumbernya. Ini kerana kebanyakkan rakyat masih kabur mengenai GST apatah lagi jika pihak yang tidak bertanggungjawab cuba memesong pemahaman rakyat agar pihak mereka sentiasa dianggap hero dan pejuang rakyat. Walhal mereka sebenarnya adalah perosak-perosak masyarakat.

Seperti kata pepatah; kalau sakit gigi berjumpalah doktor gigi, jangan jumpa lawyer. Kalau nak tahu pasal GST, bertanyalah kepada yang arif dan pakarnya agar kita tidak tersesat dengan dakyah dan fitnah yang berpanjangan.


Sebar-sebarkan maklumat di atas...anda berhak tahu kebenaran agar tidak mudah diracuni oleh keraguan dan pembohongan yang tiada asasnya.

No comments:

Post a Comment