GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Thursday, November 14, 2013

Pemimpin DAP tegur Guan Eng akan 'dipancung'?


ARKIB : 13/11/2013

KUALA LUMPUR 12 Nov. - Pemimpin-pemimpin DAP tidak berani menegur kesilapan yang dilakukan oleh Setiausaha Agung parti, Lim Guan Eng kerana bimbang mereka akan 'dipancung'.

Bekas Pengerusi DAP Cawangan Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, sesiapa sahaja yang mempunyai pandangan berbeza dengan pucuk pimpinan parti terpaksa berdepan dengan risiko dipecat.

Menurut beliau, risiko itu lebih tinggi sekiranya pandangan berbeza itu disuarakan oleh pemimpin atau ahli yang berada di luar kem Guan Eng.

"Jika ada ahli-ahli yang berani menegur, mereka pasti akan dipancung dalam gerakan ala 'Op Cantas' yang dilancarkan pucuk pimpinan DAP.

"Nampaknya DAP lebih suka kepada individu yang hanya tahu menjadi 'pak turut' sahaja," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua DAP Cawangan Bagan Luar, G. Asoghan yang meminta Pengerusi DAP di setiap negeri agar lebih berani 'menegur' Guan Eng demi hak mereka dan kelangsungan parti berkenaan.

Tuan Tat turut membidas sikap hipokrit pemimpin-pemimpin DAP yang lantang mempertikaikan dasar-dasar kerajaan Barisan Nasional (BN) tetapi berdiam diri terhadap masalah yang melanda parti sendiri.

"Sebagai contoh, mereka asyik mengkritik pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) oleh kerajaan sedangkan langkah itu memberi kesan positif terhadap kemajuan negara.

"Namun, pada masa sama, mereka tidak berani mengkritik pucuk pimpinan DAP yang banyak masalah. Sepatutnya, uruskan parti sendiri dahulu sebelum kritik pihak lain," ujarnya.

Sehubungan itu, Tuan Tat meminta penyokong-penyokong DAP, khususnya kaum Cina agar membuka mata mereka dan jangan mengikut telunjuk pemimpin-pemimpin parti tersebut secara membuta tuli.

© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment