GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Friday, October 25, 2013

Kerajaan Akan Laksanakan Apa Yang Betul Untuk Ekonomi – PM




October 24, 2013

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata ekonomi Malaysia mesti terus berdaya tahan bagi menyediakan asas untuk pertumbuhan dan kemakmuran masa depan.

Bercakap menjelang pembentangan Belanjawan 2014 yang ditunggu-tunggu, Perdana Menteri hari ini menekankan pentingnya supaya agenda transformasi kerajaan diteruskan.

Beliau berkata kerajaan mesti memenuhi janjinya kepada rakyat dan mengelak melaksanakan langkah-langkah populis yang akan menggugat kestabilan ekonomi.

Menyedari krisis kewangan global dan krisis zon Euro, Najib berkata ekonomi yang kukuh akan membantu menjamin masa depan Malaysia.

“Kita tidak boleh mengawal apa yang berlaku di luar negara, namun kita boleh berusaha untuk mengukuhkan daya tahan domestik ekonomi kita,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri hari ini.

Perdana Menteri berkata kerajaan akan melakukan apa yang betul untuk ekonomi. Beberapa langkah mungkin tidak popular sekarang, namun dalam jangka sederhana apa yang baik untuk ekonomi juga baik untuk rakyat.

No comments:

Post a Comment