GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Sunday, May 2, 2010

Polis surai perhimpunan haram di Dataran Merdeka


ARKIB : 01/05/2010


KUALA LUMPUR 1 Mei - Polis menyurai sekumpulan 500 orang yang berkumpul secara haram di Dataran Merdeka di sini bagi membantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) sempena Hari Pekerja hari ini.

Kumpulan itu berhimpun di luar pejabat Majlis Peguam di Lebuh Pasar Besar sejak awal pagi sebelum menuju ke Dataran Merdeka manakala satu kumpulan lagi cuba memasuki perkarangan bangunan Parlimen pada pukul 11 pagi.

Bagaimanapun polis telah mengarahkan kedua-dua kumpulan itu supaya bersurai kerana mereka tidak mempunyai permit untuk mengadakan perhimpunan itu.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman berkata, polis terpaksa menghalang kumpulan itu daripada memasuki kawasan Parlimen dan berkumpul di sekitar di Dataran Merdeka kerana mereka tidak mempunyai permit untuk berhimpun.

Katanya, tiga lelaki yang berumur dalam lingkungan 20-an ditahan kerana telah meningkari arahan polis dan berhimpun di Dataran Merdeka dengan membawa kain rentang. - Bernama

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0501&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_18.htm#ixzz2WRFAN4xr
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment