GST EVENT CALENDAR

GST MALAYSIA CALCULATOR

Nuffnang Add

Monday, January 13, 2014

Penceramah GST Akan Digerak Masa Terdekat



January 12, 2014

MELAKA – Kerajaan akan menggerakkan kumpulan pencemarah cukai barang dan perkhidmatan (GST) di peringkat parlimen dalam masa terdekat bagi memperjelas secara terperinci pelaksanaannya kepada rakyat.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata kumpulan yang dianggotai pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) dan Kementerian Kewangan itu dijangka melaksanakan tugas berkenaan selepas tamat Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional peringkat negeri yang dilaksana secara berperingkat di seluruh negara pada 2 Feb depan.

“Penjelasan mengenai GST ini akan terus diperluas di peringkat parlimen dan dewan undangan negeri kerana kita tidak mahu isu ini dimomokkan pembangkang sehingga mengelirukan rakyat.

“Kita juga tidak mahu tertinggal untuk melaksanakan sistem GST ini kerana ia adalah sistem percukaian yang paling baik di dunia, yang mampu menambah dan meningkatkan ekonomi negara di masa depan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri seminar itu hari ini, yang dirasmikan Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron.

Beliau juga berkata penjelasan berbentuk ceramah akan diadakan di parlimen tertentu mengikut keperluan dan kumpulan sasaran.

Bagaimanapun, pihak yang ingin mendapatkan penjelasan terperinci berhubung GST diminta menghubungi JKDM negeri masing-masing, katanya.- BERNAMA

No comments:

Post a Comment